Постинг
31.08.2019 21:30 -
"Балканкар Рекорд" - Социалистическата гордост на тежкото машиностроене в Пловдив
Заводът е създаден като авторемонтен през 1950-та, под името "Васил Коларов"; Първият мотокар е произведен през 1965-та и участва в манифестацията по случай 1-ви май - Деня на труда; На Международния пловдивски технически панаир същата година печели златен медал. През 1970-те и 1980-те електрокарите и мотокарите на ЗЕМ се изнасят в повече от 70 "приятелски" страни по света, както и в някои западноевропейски, което осигурява приходи в "твърда" валута на Народна република България и нейния партиен елит. Като ученици тогава учехме, че това предприятие е най-голямото на Балканите,,, Намира се на "Кукленско шосе" №17.
Преди 10-ина година гледах документален филм на ТВ "Дойче веле" за краха на тежкото машиностроене в България в края на 1980-те. Основни причини: 1. Ниско качество - всички български кари давали технически дефекти първите 200 часа на експлоатация. 2. Прекалено висока себестойност спрямо западните конкуренти - и продажба на загуба - вложените материали и части за производството на единица продукт надвишавали с 30-40% окончателната продажна цена на същата тази единица...
/////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////
Много от помещенията на комбината се дават под наем - от десетина години насам... Работи с 1/4 от производствените си мощности /капацитет/... Но ЕЛЕКТРОКАРЪТ - символ на предприятието! - все още продължава ГОРДО да се върти!!!
///////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////
ВСИЧКИ СНИМКИ СА МОИ АВТОРСКИ: Здравко Б. Спасов, 10 август 2019
Преди 10-ина година гледах документален филм на ТВ "Дойче веле" за краха на тежкото машиностроене в България в края на 1980-те. Основни причини: 1. Ниско качество - всички български кари давали технически дефекти първите 200 часа на експлоатация. 2. Прекалено висока себестойност спрямо западните конкуренти - и продажба на загуба - вложените материали и части за производството на единица продукт надвишавали с 30-40% окончателната продажна цена на същата тази единица...
/////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////
Много от помещенията на комбината се дават под наем - от десетина години насам... Работи с 1/4 от производствените си мощности /капацитет/... Но ЕЛЕКТРОКАРЪТ - символ на предприятието! - все още продължава ГОРДО да се върти!!!
///////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////
ВСИЧКИ СНИМКИ СА МОИ АВТОРСКИ: Здравко Б. Спасов, 10 август 2019
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 463